Jak zadbać o własne zdrowie na wyjeździe?

Zdrowie

Time to stretch

Opieka nad osobami starszymi i chorymi to trudne zadanie. W natłoku codziennych obowiązków łatwo zapomnieć o swoim zdrowiu. To duży błąd, który popełniają niektóre opiekunki osób starszych i chorych.

Dobra kondycja, siła fizyczna, odporność organizmu, mocna psychika są potrzebne każdej opiekunce osób starszych i chorych, aby mogła wywiązać się ze swoich obowiązków. Wiadomo jednak że nie ma cudownego środka, który zawsze pozwoli nam cieszyć się dobrym zdrowiem. Na to jak działa nasz organizm pracujemy każdego dnia. Powinny o tym pamiętać osoby sprawujące opiekę nad seniorami. Często zdarza się, że w natłoku codziennych obowiązków czy pod wpływem rutyny, nasze potrzeby i dbanie o własne zdrowie schodzą na dalszy plan. Tymczasem wystarczy kilka dobrych nawyków, aby cieszyć się lepszym zdrowiem.

Dieta

Zdrowie zaczyna się na talerzu – to oczywiste, jednak wiele osób o tym zapomina lub bagatelizuje znaczenie właściwej diety. Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta, regularne posiłki 4-5 razy dziennie oraz nawadnianie organizmu (minimum 2 litry wody na dobę) to podstawa. Od tego co, ile i kiedy jemy będzie zależało nasze zdrowie i samopoczucie. Ale jak dbać o dietę, gdy człowiek pracuje prawie 24 godziny na dobę? Wbrew pozorom to łatwe. Przecież jednym z zadań opiekunki jest dbanie o właściwą dietę seniora. Warto więc zorganizować posiłki tak, aby wspólnie zasiadać do stołu. Ograniczenia soli, cukru czy smażonych, tłustych potraw przysłuży się każdemu. Jednak jeśli senior nie lubi lub ze względu na stan zdrowia nie może jeść pewnych produktów np. zawierających gluten lub laktozę, opiekunka nie musi z nich rezygnować.

Ruch i relaks

Również wspólne spacery czy ćwiczenia w zaciszu domowym to dobry nawyk, który przysłuży się zdrowiu opiekunki i podopiecznego. Jeśli opiekujemy się osobą leżącą, to na aktywne spędzanie czasu warto przeznaczyć przerwy. Podczas ruchu wydzielają się endorfiny – hormony szczęścia, które poprawiają nastrój i dodają energii. W pracy opiekunki umiejętność odstresowania się jest bardzo ważna. Tym bardziej warto sprawić sobie małą przyjemność lub znaleźć czas na relaks z książką lub gazetą, telefoniczną rozmowę z rodziną, spotkanie z innymi opiekunkami. Na co dzień to opiekunka musi stanowić wsparcie dla swojego podopiecznego. Jednak zdarza się, że sytuacja może ją przerastać np. konflikty z podopiecznym lub jego rodziną. W takich sytuacjach opiekunki z LAXO Care nie pozostają same sobie, ponieważ zawsze mogą skontaktować się z koordynatorem, który pomaga w znalezieniu rozwiązania problemu.

W aptece i u lekarza

W dbaniu o zdrowie pomogą także specyfiki z apteczki. Jeszcze przed wyjazdem warto się w nie zaopatrzyć. Do podróżnej apteczki oprócz leków na przeziębienie, warto włożyć także witaminy. Niedobór magnezu sprawia, że jesteśmy mniej odporni na stres i zmęczenie, z kolei w okresie jesienno-zimowym może nam brakować witaminy D. Wybór odpowiednich witamin warto skonsultować z lekarzem, a jeśli jest taka możliwość przed wyjazdem wykonać badania profilaktyczne. To pozwoli nam się upewnić, że nie zaskoczy nas jakaś choroba. Jeśli jednak podczas pobytu u podopiecznego nasz organizm odmówi posłuszeństwa, nie należy obawiać się wizyty u specjalisty. Osoby współpracujące z LAXO Care pracują za granicą legalnie i mogą korzystać z pomocy lekarza bez obawy o dodatkowe koszty. Przed wyjazdem należy jednak pamiętać o opłaceniu odpowiedniego ubezpieczenia zdrowotnego oraz o pobraniu z NFZ karty EKUZ, która uprawia do darmowej pomocy medycznej.

Inne w tej kategorii:

Gdzie jesteśmy

  • LAXO Care - Poznań

    ul. Droga Dębińska 3A

    61-555 Poznań

    tel. +48 61 666 2993

  • LAXO Care - Nowa Sól

    ul. Wojska Polskiego 42

    67-100 Nowa Sól

    tel. +48 68 422 8111

  • LAXO Care - Ostrów Wielkopolski

    ul. Wrocławska 13-15

    63-400 Ostrów Wielkopolski

    tel. +48 62 584 2255

Szukasz pracy?

Wypełnij formularz, oddzwonimy!