Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu – 5 sportów idealnych dla seniora

Zdrowie

Aktywność fizyczna nie tylko pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie całego organizmu i zagwarantuje zgrabną sylwetkę. Jest to doskonały sposób na poprawę samopoczucia i jasność umysłu bez względu na wiek. Lekarze zaznaczają, że już niewielka dawka ruchu każdego dnia korzystnie wpływa na stan starszej osoby. Nie ma konieczności forsować się ciężkimi treningami- wystarczy lekka aktywność, dzięki której każdy senior rozrusza ciało, dotleni się i zrelaksuje.

 

Spacery bez względu na pogodę

Spacery i marsze są najprostszą formą aktywności, na którą dodatkowo nie musimy wydawać żadnych pieniędzy. Jest to dobry początek przygody ze sportem dla osób starszych, którzy do tej pory prowadzili siedzący tryb życia. Warto rozpocząć spacery od krótszych tras, a następnie stopniowo je zwiększać. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie niedługich spacerów w codzienny nawyk, nawet jeśli za oknem jest pochmurnie czy szaro. Marsz dotleni organizm, rozrusza ciało i pozytywnie nastawi na cały dzień, nawet jeśli pogodna nie sprzyja!

 

Rower każdego dnia

Rower jest doskonałą alternatywą spacerów. Starsza osoba może wybierać się na dalsze przejażdżki lub korzystać z jednośladów na przykład w drodze na zakupy. Aby zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo w trakcie jazdy, warto zakupić rowery trójkołowe, które zapobiegną wywróceniu się czy upadkowi. Jazda na rowerze zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krwionośnego, poprawia wydolność i wzmacnia mięśnie bez obciążani stawów. Regularne korzystanie z roweru gwarantuje utrzymanie wagi, a przy nadwadze utratę zbędnych kilogramów.

 

Nordic walking

Nordic walking, czyli chodzenie z kijkami, staje się coraz bardziej modny. Aby móc uprawiać ten sport wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie kijki, które w sklepie sportowym zakupimy nawet za kilkanaście złotych. Nordic walking jest sportem, który można uprawiać w grupie. Maszerowanie ze znajomymi motywuje do regularnych treningów i sprzyja nawiązywaniu znajomości. W wielu miastach organizowane są nawet spotkania miłośników tego sportu, podczas których wspólnie wyrusza się w trasę. Nordic walking przynosi te same efekty co maszerowanie i spacerowanie, ale dzięki zaangażowaniu rąk wzmacnia również górne partie ciała. Dzięki kijkom łatwiej zachować równowagę i utrzymać właściwe tempo.

Spokojne pływanie

 

Pływanie jest polecane przede wszystkim osobom z problemami ze stawami, kręgosłupem czy sporą nadwagą i otyłością. Nie obciąża kości, stawów, jednocześnie wzmacniając mięśnie całego ciała. Regularnie treningi sprawiają, że ciało staje się bardziej elastyczne i mocne, nawet jeśli początkowo kondycja fizyczna seniora nie była w zadowalającym stanie. Seniorzy, którzy nie potrafią pływać, mogą zastąpić tę aktywność modnym obecnie aqua aerobikiem, czyli prostymi ćwiczeniami wykonywanymi w wodzie. Zajęcia prowadzone są przez trenerów, przy muzyce w miłej atmosferze.

Profesjonalny trening kręgosłupa

 

Obecnie coraz więcej siłowni poszerza swoją ofertę o ćwiczenia wzmacniające kręgosłup, które są skierowane zwłaszcza dla osób starszych. Pod okiem profesjonalnego trenera każdy senior może wzmocnić mięśnie i nauczyć się utrzymywać prawidłową pozycję ciała. Bez względu na wiek i stan kondycji każdy zainteresowany może wziąć udział w takich ćwiczeniach. Koniecznie należy pamiętać, by zwłaszcza w przypadku osób po urazach czy operacjach, skonsultować pomysł treningów z lekarzem.

Uprawianie sportu przyniesie pozytywne rezultaty już w krótkim czasie. Każdy senior, który zdecydował się wprowadzić aktywność fizyczną do swojej rutyny, może liczyć na poprawę stanu zdrowia, lepszą kondycję i doskonałe samopoczucie. Pamiętajmy jednak, że sport ma przynosić przyjemność i satysfakcję, dlatego warto poszukać aktywności, która będzie odpowiadała indywidualnym preferencjom seniora.

Inne w tej kategorii:

Gdzie jesteśmy

  • LAXO Care - Poznań

    ul. Droga Dębińska 3A

    61-555 Poznań

    tel. +48 61 666 2993

  • LAXO Care - Nowa Sól

    ul. Wojska Polskiego 42

    67-100 Nowa Sól

    tel. +48 68 422 8111

  • LAXO Care - Ostrów Wielkopolski

    ul. Wrocławska 13-15

    63-400 Ostrów Wielkopolski

    tel. +48 62 584 2255

Szukasz pracy?

Wypełnij formularz, oddzwonimy!