Opieka nad osobami starszymi w Niemczech z punktu widzenia przyszłych pracowników to bardzo opłacalne zajęcie, które z czasem może przynieść niesamowitą satysfakcję z pomagania osobom najbardziej tego potrzebującym. Nie wystarczy jednak zaaplikować na stanowisko jako opiekunka osób starszych i spakować walizkę wraz z niezbędną dokumentacją. Praca opiekunki wiąże się z wieloma wyzwaniami, do których należy odpowiednio się przygotować, jeszcze zanim zdecydujecie się na wyjazd za granicę. Kto może pracować jako opiekunka dla seniora i o czym należy pamiętać? Podpowiadamy.
Branża opiekuńcza na przestrzeni ostatnich kilku lat uległa znacznym przeobrażeniom. Na obecną chwilę wykwalifikowani pracownicy mogą liczyć na atrakcyjne zarobki oraz stabilne warunki zatrudnienia, nie wspominając już o perspektywach, jakie niesie ze sobą praca opiekunki w Niemczech. Zajęcie to – choć niewątpliwie bardzo wymagające, pozwala rozwinąć nabyte dotąd umiejętności, podszlifować język niemiecki i poszerzyć własne horyzonty. Nie oznacza to jednak, że każdy kandydat na stanowisko powoła wyzwaniu. Profesjonalna opiekunka osób starszych powinna być osobą wyrozumiałą, cierpliwą i empatyczną, a przede wszystkim lubić pracę z drugim człowiekiem.
W tym wypadku cenne okaże się doświadczenie oraz przebyte wcześniej szkolenia. Agencja pośrednicząca również przygotuje kandydata do nowego wyzwania! Niemniej warto mieć na uwadze, że na przebieg pierwszego zlecenia, ma przede wszystkim wpływ przyszła opiekunka osoby starszej, a raczej jej… nastawienie. Wówczas o wiele prościej będzie zaadaptować się w nowej rzeczywistości i wykonywać powierzone obowiązki, nie zapominając jednocześnie o profesjonalizmie. Jak zatem przygotować się do wyjazdu do pracy w Niemczech?
Poszukiwania pracy jako opiekunka osób starszych w Niemczech to nie lada wyzwanie. Jesteśmy zdania, że w tym wypadku należy korzystać z pomocy zaufanych pośredników, którzy odpowiedzialni będą za organizację wyjazdu. Pracownicy z Polski tak naprawdę nie muszą spełniać zbyt wielu formalności, co więcej – nimi zajmie się pośrednik. To jednak pamiętajcie, żeby spakować do walizki podpisaną wcześniej umowę, która stanowi podstawę do podjęcia pierwszego zlecenia w Niemczech. Przydatny będzie też paszport lub dowód osobisty, które w razie zaistniałej konieczności pozwolą zweryfikować waszą tożsamość.
Przed wyjazdem warto również wyrobić kartę EKUZ, która jest bezpłatna i stanowi uzupełnienie ubezpieczenia zdrowotnego. Ważna karta EKUZ usprawnia korzystanie z opieki zdrowotnej na terenie państw europejskich.
Kontrakt z pośredniczącą agencją zatrudnienia podpisany, dokumenty przygotowane i co dalej? Na tym etapie nie pozostaje wam nic innego, jak spakować walizkę, w której powinny znaleźć się ubrania i akcesoria niezbędne podczas zlecenia. Poniżej znajdziecie listę rzeczy, które należy ze sobą zabrać.
Walizka opiekunki osób starszych powinna zostać też wyposażona w akcesoria, które pozwolą wam zadbać o siebie. Jeżeli nie wyobrażacie sobie dnia bez muzyki lub dobrej książki, upewnijcie się, że posiadacie niezbędny do tego sprzęt. Praca opiekunki w Niemczech to w końcu nie tylko przebywanie z podopiecznym 24 godziny na dobę. Rodziny podopiecznych często wychodzą naprzeciw potrzebom opiekunek, a wolne dni od pracy zapewne zostaną uwzględnione w podpisanej umowie.
LAXO Care - Poznań
ul. Droga Dębińska 3A
61-555 Poznań
tel. +48 61 666 2993
LAXO Care - Nowa Sól
ul. Traugutta 12b/12
67-100 Nowa Sól
tel. +48 61 666 4757
LAXO Care - Ostrów Wielkopolski
ul. Wrocławska 13-15
63-400 Ostrów Wielkopolski
tel. +48 62 584 2255