Wiosenna dieta seniora – jakie warzywa i owoce warto spożywać na wiosnę

Porady

Dieta każdego człowieka powinna obfitować w różnorodne warzyw i owoce. Szczególnie seniorzy nie powinni często spożywać produktów odzwierzęcych, ponieważ wraz z wiekiem spada metabolizm, a co za tym idzie, mięso oraz nabiał stają się dużo trudniejsze do przetrawienia. Dziś przedstawiamy Wam poradnik, który wskaże, jakie są zalety przygotowywania posiłków z sezonowych warzyw i owoców. Podpowiadamy również na jakie produkty jest obecnie sezon.

 

Dlaczego warto jeść sezonowo?

Idea jedzenia sezonowego to nie kolejny żywieniowy trend, który na chwilę zagościł w gazetach i telewizji. Jedzenie świeżych produktów pozwala nam na korzystanie z ich wszystkich wartości odżywczych i ma dobroczynne działanie na planetę.

Jednak przede wszystkim dieta bogata w warzywa i owoce, które przechodzą właśnie okres wegetacyjny, jest najzdrowsza, ze względu na brak sztucznych polepszaczy oraz oprysków wywołujących nienaturalny wzrost roślin. Jedząc sezonowo, wiesz, że posiłek nie zawiera niebezpiecznych substancji, ponieważ wyrósł w naturalny dla siebie sposób.

Polska, jak i Niemcy charakteryzują się klimatem, w którym przez większą część roku mamy dostęp do wielu roślin. Jedynie zimą nie dostaniemy lokalnych warzyw. Dlatego warto czerpać z dobrodziejstw natury, aby jeszcze lepiej opiekować się seniorem.

 

Wiosenne warzywa w diecie seniora

W kwietniu rozpoczyna się prawdziwy boom na sezonowe warzywa. Pojawiają się bogate w antyoksydanty czosnek, por oraz cebula i tym samym szczypiorek. Na bazarkach możemy dostać również roszponkę oraz natkę pietruszki. Wszyscy ekscytują się ponownie szparagami, które są niesamowicie zdrowe i niskokaloryczne i występują naturalnie jedynie przez krótki czas. Kwiecień pozwala nam czerpać do woli z warzyw korzeniowych. Marchewka, brukiew, rzodkiewka, pietruszka, seler, buraki czy topinambur to bogate w minerały urozmaicenie diety seniora.

Maj pozwala nam na wzbogacenie diety w niedocenione zielone warzywa. Przygotuj wiosenną sałatkę i jako podstawę użyj np. sałaty rzymskiej, masłowej, lodowej czy karbowanej. Przyrządź zdrową zupę szczawiową z młodych listków, tego warzywa. Na drugie danie doskonale nada się marchewka z groszkiem przyrządzona na parze z dodatkiem pietruszki. Pamiętaj, że wciąż masz do dyspozycji szereg warzyw korzeniowych.

 

Wiosenne owoce w diecie seniora

O ile kwiecień obfituje w warzywa, owoce wciąż mają jeszcze nie zbyt dogodne warunki do wzrostu. Oprócz w zasadzie całorocznych jabłek mamy do dyspozycji wspaniały rabarbar, z którego można przygotować wiele zdrowych deserów dla seniora.

W maju o owoce również nie jest najłatwiej, ponieważ właściwy okres wegetacyjny przeżywa tylko rabarbar. Jednak mogą się również pojawić wczesne maliny, truskawki czy nawet poziomki. W przypadku owoców początek wiosny jest najtrudniejszym momentem, ponieważ nie możemy liczyć na różnorodność sezonowych propozycji. W tym momencie należy więc korzystać z przetworów i na nich opierać częściowo dietę seniora.

Wiosną warto więc przede wszystkim postawić na warzywa i starać się o jak najbardziej urozmaicone posiłki, aby dostarczały seniorowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Inne w tej kategorii:

Gdzie jesteśmy

  • LAXO Care - Poznań

    ul. Droga Dębińska 3A

    61-555 Poznań

    tel. +48 61 666 2993

  • LAXO Care - Nowa Sól

    ul. Wojska Polskiego 42

    67-100 Nowa Sól

    tel. +48 68 422 8111

  • LAXO Care - Ostrów Wielkopolski

    ul. Wrocławska 13-15

    63-400 Ostrów Wielkopolski

    tel. +48 62 584 2255

Szukasz pracy?

Wypełnij formularz, oddzwonimy!